23 okt MKB
- Home
- |
- MKB
Midden en kleinbedrijf
Wanneer uw klant niet betaalt, moet u zich afvragen wat belangrijker is: de klantrelatie of een betaalde factuur. Houd bij deze overweging er rekening mee dat de kans op oninbaarheid van uw vordering groter wordt naarmate u langer wacht.
Incasseren is keuzes maken
Voor deze dilemma’s zijn geen kant-en-klare oplossingen. Een tandarts zal eerder een niet betalende cliënt ter incasso doorsturen, dan een softwareleverancier die een klant al jarenlang en voor tienduizenden euro’s aan producten en diensten levert. In dit spanningsveld denken wij graag met u mee over de beste aanpak.
Goed debiteurenbeheer levert winst op
Goed debiteurenbeheer gaat niet alleen om uw betalingstermijn. Het gaat ook om de communicatie tussen uw medewerkers en de klant, uw algemene voorwaarden, uw offertes en contracten. Wij begeleiden en adviseren u en uw medewerkers om tot een consequent en gedegen debiteurenbeheer te komen.
Als u zaken doet met consumenten dient uw ingebrekestelling te voldoen aan bepaalde wettelijke voorwaarden. Wij adviseren u hierover vrijblijvend, want ook op dit gebied delen wij graag onze kennis en expertise.